LITERATURA
Buryánek, Jan et al. Interkulturní vzdělávání: příručka nejen pro středoškolské pedagogy: projekt Varianty. [Praha]: Člověk v tísni v Nakladatelství Lidové noviny, 2004. 518 s. ISBN 80-7106-715-6. Dostupné také z: http://www.varianty.cz.
Faltýn, Jaroslav. Teoretická východiska multikulturní andragogiky. Vyd. 1. Praha: Katedra andragogiky a personálního řízení, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta v nakl. MJF, 2005. 129 s. Edice celoživotního vzdělávání; sv. 18.ISBN 80-86284-50-6.
GARGIULO, Richard M. Special education in contemporary society: an introduction to exceptionality. 4th ed., media ed. Thousand Oaks: Sage Publications, c2012. s. 85 – 111. ISBN 978-1-4129-9695-2.
Nikolai, Tomáš a Sedláčková, Petra. Příběhy ze špatné čtvrti, aneb, Jak pracovat s tématem segregace nejen ve školství. Praha: Člověk v tísni, 2007. 117 s.ISBN 978-80-86961-45-3.
Moree, Dana et al. Než začneme s multikulturní výchovou: od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Praha: Člověk v tísni, 2008. 110 s.ISBN 978-80-86961-61-3.
Radostný, Lukáš a kol. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. 1. vyd. Praha: Meta - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011. 76 s.ISBN 978-80-254-9175-1.